ss_blog_claim=7cd77c0dd9f837e1011e61c94868d2be

uzun zaman yazmayınca başlık bulmakta zorlanıyorum (jelatin hanım başlıklarından)

24 May 2006

bu herif gerçekten kaçırıldı galiba. yardır blogman!, kurtar adamı.

ayrıca korsanı destekleyen oky’i de biz destekliyoruz. sende yardır oky!.
tekme tokat

günlük | Yorumlar | Geri izleme Sayfanın en üst kısmına git

11 yorum yapılmış, “uzun zaman yazmayınca başlık bulmakta zorlanıyorum (jelatin hanım başlıklarından)”

  1. 01

    Dostum yazıyı okudum, çok saçma çıkarımlar var. Benzer bi yazı da yazılım korsanlığı için mevcutmuş yorumlardan ulaştım. Üreticiye verilen zararın sadece dolaylı olduğu gibi çok komik ortak noktalarda birleşmiş iki yazı da. Hazırı alıp tüketmenin ne kadar tatlı bi duygu olduğu yadsınamaz ama hiç birşey üretmeden üretilen üzerinde hak iddia edebilmek abesle iştigalden öte değil kanımca.. Evet mp3 sayesinde dinleme imkanı bulamadığımız birçok albüm, sanatçıyı dinliyor pek keyif alıyoruz ama bu onları üreten insanların o ürünü ortaya koymak için harcadığı emeğin çalındığı gerçeğini değiştirmiyor. Benzer şekilde yazılım korsanlığı konusunda da kendim de bir yazılım geliştiricisi olarak ürünün sayısal yada dolaylı olarak sanal oluşu onun için harcanan emeğin de sanal olduğu anlamına gelmediğini vurgulamak istiyorum. Bir yazılımın geliştirilmesi için uykusuz geceler ve sınırsız vakit harcanıyor ter dökülüyor. Eğer ortaya çıkan ürün hoşunuza gidiyor, işinize yarıyor(yani örneğin ürün sayesinde ticari gelir sağlıyor/sağlamanız kolaylaşıyorsa) üstelik aynını siz istesenizde yapamıyorsanız yapana bir çeşit de saygı olarak bedelini ödersiniz. Doğru olanı, etik olanı böyledir..

    koraytaylan, 24 May 2006 13:47 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  2. 02

    hiç birşey üretmeden üretilen üzerinde hak iddia edebilmek abesle iştigalden öte değil kanımca

    aslında an itibariyle aklıma geldi; bu biraz da futbol oynamayı bilmiyorsan bizim maçımızı seyretme demek oluyor. çünkü mp3 dinlemekle emeğin üzerine konmak arasında cidden bir bağlantı kuramıyorum. mp3 dinlemek daha çok emeğin amacına daha hızlı ulaşmasıdır. ya işin içine yine para giriyor işte. müzisyenin amacı müziğini paylaşmak mı, müziğinden para kazanmak mı? müziğini paylaşmak aynı zamanda müzisyene para kazandıracak yolları açıyorken müziğinden para kazanmak müziğin paylaşımına aykırı olduğu için bir de üzerine o yolları da kapatmıyor mu?

    ama bu onları üreten insanların o ürünü ortaya koymak için harcadığı emeğin çalındığı gerçeğini değiştirmiyor.

    sanatçının ne kaybettiğini anlamakta cidden güçlük çekiyorum. kimse beni kaldırıp da müslüm gürses in son albümünü aldıramaz mesela, ama albümünü indirip bi nedir ne değildir bakıyorum. sanırım burada şu soru ortaya çıkıyor: iyi de herkes öyle mi? istatistik veremem tabi ama hayatı memleketi iyi gözlemlemiş biri çoğunluğun öyle olduğunu anlar. yani evet göz kararı konuşuyorum ama benim inandığım budur, ben nasıl ki bunu ispatlayamıyorum, aynı şekilde aksi de ispatlanamaz.

    Eğer ortaya çıkan ürün hoşunuza gidiyor, işinize yarıyor(yani örneğin ürün sayesinde ticari gelir sağlıyor/sağlamanız kolaylaşıyorsa) üstelik aynını siz istesenizde yapamıyorsanız yapana bir çeşit de saygı olarak bedelini ödersiniz.

    benim 10 saat broşür dağıtarak kazandığım parayı elin oğlu 10 dakikada ve o da yan gelerek kazanıyor. olayı sırf korsan müzik çerçevesinde değil daha geniş düşünürsek, zaten bu dünyanın hiçbir şekilde adil olmadığı sonucuna varırız. zaten işin içine ticaret girdiğinde gerekli kurumlar gerekli önlemleri alıyordur. yani bugün hiçbir ciddi şirketin korsan yazılım kullandığını düşünmüyorum, bilmem öyle mi? yeri gelmişken tekrarlıyorum, benim yazım ve çıkarımlarım pek tabii ki hiçbir temele dayanmıyor ama işin esprisini yakalayamadınız heralde. ben adil olmayan dünyada bir “bug” yakaladım ve sonuna kadar da değerlendirmeye kararlıyım. babası zengin olan zaten download zahmetine hiç katlanmadan gidip cd yi alıyordur.

    oky, 25 May 2006 04:06 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  3. 03

    koray:Evet mp3 sayesinde dinleme imkanı bulamadığımız birçok albüm, sanatçıyı dinliyor pek keyif alıyoruz ama bu onları üreten insanların o ürünü ortaya koymak için harcadığı emeğin çalındığı gerçeğini değiştirmiyor.

    oky:çünkü mp3 dinlemekle emeğin üzerine konmak arasında cidden bir bağlantı kuramıyorum. mp3 dinlemek daha çok emeğin amacına daha hızlı ulaşmasıdır. ya işin içine yine para giriyor işte. müzisyenin amacı müziğini paylaşmak mı, müziğinden para kazanmak mı?

    her ikinizinde haklı olduğu noktalar var. evet sanatçının ya da emek harcayan kişinin bir şekilde emeğinin karşılığını alması gerekiyor. kilit nokta oky’nin dediği gibi neden bu işi yaptığı. paylaşım mı, ticari mi? ben müziği işim gereği yapıyorum, bir paylaşım aracı değil diyecek kimseyi bilmiyorum. kaldı ki dese bile alacağı tepkiler nasıl olurdu.

    hatta Orphaned Land sitesinde bunu şöyle açıklamış.

    Herkese merhaba!

    Orphaned Land şarkıları dosya paylaşım programlarında dolaşıyor ve oldukça rağbet görüyor. Biz kesinlikle paylaşıma karşı değiliz. Fakat Türk hayranlardan bir isteğimiz var. Eğer albümü mp3 olarak dinlediyseniz ve beğendiyseniz, lütfen orjinal CD’sini alın. Bu sayede, sadece yüksek ses kalitesinde, harika kapak tasarımına sahip orjinal bir albüme sahip olmakla kalmayacak, daha da önemlisi Orphaned Land’in müzik yaşantısına devam etmesini sağlayacaksınız.
    “Mabool” albümünü yedi sene bekledik. Grubun bu albümü ne zorluklarda çıkardığını tahmin bile edemezsiniz. Lütfen duyarlı olalım.
    Herkese sevgiler :)

    Not: Eğer albümü bulamıyorsaniz lütfen Türk hayranlar için özel olarak başlattığımız Türkiye’nin her yerine Mabool’u ulaştırma kampanyamıza katılın :) Türkiye’nin her yeri sel olsun…
    Herkese sevgiler

    çok zor bir durum parasızlıktan müziğini yapamamak hatta bu geçim sıkıntısına bile düşürebiliyor insanları. ama daha önce şurada yayınladığım gibi karşılığında aldıkları çok fazla olabiliyor.
    şimdi şu geldi aklıma. bu albümlerin tüm karı bu kişilere değil de yardım kurumlarına akıyor olsaydı yine bu kadar rahatsız edici olur muydu? emin olamıyorum şu an için. ama zaman zaman sırf yardım olsun diye böyle aktivitelere katıldığımız hatta katılmayıp sadece para verdiğimiz bile oluyor. sanırım en büyük rahatsızlık noktası kişinin bu kadar yüksek miktarlarda para kazanması.

    yazılımda da söz konusu durum aynı. ama yazılım dünyasında ki tekelleşme en büyük tepkinin sebebi bana kalırsa.

    şimdi, korsan ve legal arasında bu fiyat uçurumu olduğu sürece korsan kullanımına devam edeceğiz gibi.

    ELOY, 25 May 2006 05:26 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  4. 04

    Futbol örneği son derece hatalı. O halde şarkı söyleyemeyen kimse de konsere gitmemeli. Benim söylemek istediğim kesinlikle bu değil. Kaldı ki lig maçlarını izlemenin de bedeli mevcut. Bugün sahaya gitmek zorunda olmasanız dahi evinizde izlemek için dijital sistemlere ödemeniz gereken üyelik bedelleri var. Bu yayınları korsan olarak izlemek de suç ve cezai müeyyideleri var. Bence herşey beleş olsun yazılımda alalım müzik de dinleyelim diyerek olaya dar bakan sizlersiniz. Bugün bi markete girip bi kutu sakız bile alsanız bu sakızın üreticisi biz tüketiciler olmasa kime satıcaktı özgürlüğümüzü kısıtlamayın bu sakız özgür olsun deseniz güvenlik boğazınıza yapışır aradaki farkı bana söylermisiniz korsan ürün kullanmanın(müzik/yazılım) hiçbir haklı sebebi olamaz. Korsan ürün çalmaktır, hırsızlıktır ve elin oğlunun 10dk da kazandığı para miktarı yada adil olmayan düzen yapılan hırsızlığı meşru hale getirmez. Bi müzik markete girip raflardan cd aşırmakla, aynı albüme yasa dışı yollarla internetten ulaşmak arasında pek fark yok. Buradaki olay albümün cd formunda değil de sayısal veri formunda olduğunda çalınmasının kolaylaşması ama eylem aynı. Ha müzik cd si pahalıdır alırsınız almazsınız bu sizin seçiminiz. Müzik albümleri neden bukadar pahalı derseniz katılır desteklerim ama madem pahalı bizde haklı olarak çalıyoruz diyemezsiniz. Üstüne birde yaptığınızı savunamazsınız bu hem suçlu hem de güçlü olmaktır.

    koraytaylan, 25 May 2006 05:26 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  5. 05

    işte söz dönüp dolaşıp paran yoksa dinlemeyeceksin’e geliyor. benim takıldığım nokta bizzat bu cümleyi söylemek yerine satırlarca yazı yazıp aynı kapıya çıkman. yani o cümleyi sana kullandırtmayan, söylediğin zaman derinde bir yerlerde seni rahatsız eden bir şey var. sen farkında olmasan da. hani nasıl desem, beynimiz paraya endeksli ama henüz ruhumuz teslim olmamış sanki.

    oky, 25 May 2006 05:49 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  6. 06

    bu eloy gitgide şekil değiştiriyor şimdi de reha muhtar kılığına bürünmüş. garip.

    wanadoo, 25 May 2006 06:07 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  7. 07

    ahahahahahahahahha wanadoo sen çok yaşa e mi :))

    oky, 25 May 2006 06:13 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  8. 08

    Hayır söylediklerimin dönüp dolaşıp geldiği tek yer param yoksa çalarım mantığına sahip olmanın ve/veya savunmanın ne kadar abes olduğu…

    koraytaylan, 25 May 2006 06:18 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  9. 09

    tutturmuşsun bir çalmaktır, gören de bizi mafya zannedecek. hoş, mesajlarındaki kibarlık yoksunluğuyla bu katı fikirlerin hoş bir uyuma oturmuş. zaten senin bütün yazılımların lisanslı, hardiskinin değeri çift basamaklı milyarlar, bundan şüphem yok. ben param yoksa çalarım demiyorum, öyle deseydim bir gece vakti müzik mağazasının camlarını aşağı indirir kamyonetin arkasına yüklerdim albümleri. bir albümün mağazaya ulaşana dek geçtiği aşamalarda ortaya çıkan masrafların büyük bir çoğunluğu internetin bize sağldığı kolaylıklarla birlikte bertaraf edilmiştir. buna karşın internetten yasal mp3 indirmek albüm fiyatına göre daha pahalıya geliyor. ortada bariz bir kazıklanma durumu var, senin gibi cebi şişkinleri bu rahatsız etmiyor olabilir, beni ediyor. şimdi buna karşılık “rahatsız oluyorum diye çalarım mantığına sahip olmak abes” diyeceksin, tekrar başa sarıcaz, gerek yok. ben kabul ediyorum sen haklısın çünkü bu senin dünyan ve senin de hemfikir olduğun kurallar geçerli. bu dünyada benim gibi yazılı olmayan kurallara ve adalete hakikaten yer yok, ki meraklanma doğal seçilim zamanla bizi yok edecek.

    oky, 25 May 2006 07:38 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  10. 10

    “duygu sömürüsü yapıyorum diye çalarım mantığına sahip olmak abes” biliyorum, sen söylemeden ben davrandım. şu anda kendimi şener şen’in namussuz namuslu filmindeki gibi hissediyorum. pencereden sarkıp yoksa ben hırsız mıyım? evet, evet ben hırsızım ıhıhı ben hırsızım diye bağırıcam galiba.

    oky, 25 May 2006 07:42 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  11. 11

    :D

    koraytaylan, 25 May 2006 07:55 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git

Yorum yapın

  •  
  •  
  •  

Yeni yorumlardan RSS ile haberdar olmak isteyenler için yorum beslemesi.


@

Yıllık 69,4$'a hosting





Search cisday.org

ss_blog_claim=7cd77c0dd9f837e1011e61c94868d2be ss_blog_claim=7cd77c0dd9f837e1011e61c94868d2be