ss_blog_claim=7cd77c0dd9f837e1011e61c94868d2be

kredi kartı aidatı

06 Şub 2007

takribi 10-15 gün önce, eloy bey tarafıma bir email göndermişti
kredi kartlarına uygulanan yıllık aidatlara ilişkin
email ile beraber gelen form ile birlikte nı kullanmakta
olduğunuz bankaya başvurup yıllık aidatın geri ödenmesi
talebinde bulunabiliyorsunuz

ben şahsen böyle bir talepte bulunmadım
herhangi bir geri dönüşüm olabileceğine ihtimal vermedim açıkçası

konuyu böylece kapatma eğilimi içindeyken
bugünkü hürriyet gazetesi’nde bir yazı okudum
sizlere de aynen aktarıyorum:

karttaki aidatı haksız buldu

Antalya , bir banka tarafından
tüketiciden tahsil edilen yıllık kart aidat bedelinin,
haksız olduğuna ve bedelin tüketiciye iade edilmesine karar verdi.
Gülsen Güvenç, bir bankadan aldığı kartına, yıllık üyelik aidatı adı
altında 30 ytl borç eklendiğini belirterek, haksız olduğunu ve paranın
kendisine iade edilmesi talebiyle Hakem Heyeti Başkanlığı’na başvurdu.
Şikayeti inceleyen heyet, “Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici
ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere
yer verilemez.” hükmü uyarınca şikayetlinin eyleminin gerek bu yasa,
gerekse tüketici yasasının ilgili maddesinde ifadesi bulunan düzenlemeye
aykırı olduğunu belirtti.

Tüketici Koruma Derneği (TÜKODER) Antalya Şube Başkanı,
bu kararın benzeri konularda emsal teşkil ettiğini belirterek,
kart bedeli, üyelik aidatı, hesap işletim ücreti ve benzeri adlarla
haksız para kesilen tüketicilerin, önce ilgili bankaya başvurarak söz
konusu bedellerin kendilerine veya hesaplarına iade edilmesini
isteyebileceğini savundu.

günlük | Yorumlar | Geri izleme Sayfanın en üst kısmına git

55 yorum yapılmış, “kredi kartı aidatı”

  1. 01

    Soyuyorlar bizi :D Aslında hakları gibi gözüküyor ama 30 ytl çok bence de. Neyse ki bana o kadar gelmiyor :)

    FuuK, 07 Şub 2007 15:12 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  2. 02

    Bana da 25YTL aidat ücreti gelmişti. Arayıp bu aidat ücreti yüzünden kartımı kapattırmak istediğimi söyleyince, ücreti kartıma iade ettiler. Bu blöf her zaman işe yarar.

    guldencey, 09 Şub 2007 14:00 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  3. 03

    garanti’den bana yazı geldi. hemde aynı yazı iki kere. bıdı bıdı bıdı, bu hakkımızdır. bıdı bıdı bıdı, üyelik aidatı olarak düşünün.
    hayır düşünmek istemiyorum. benden 30 milyon alıyor. toplamda aldıklarını düşünmek bile istemiyorum. sanırım ben gerçekten iptal edicem.

    ELOY, 13 Şub 2007 08:11 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  4. 04

    garanti dahil gelen tüm kartlarımı kapattıracağımı beyan edince geri ödediler.
    ancak bu günlerde yeni bir bahaneleri var sözleşmede varsa diye (hani o küçük yazılarla yazılan ve kimsenin okumadığı)
    işin kötüsü sahip olduğum bir kredi kartı haricinde diğerlerinde sözleşmem de yok talebimde.
    Bir baktım adresime gelmişler nasıl olacak şimid bu ?

    huramiral, 16 Şub 2007 20:35 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  5. 05

    artik yukarida yazilan blofu de yemiyorlar. aslinda blof de degil ama umurlarinda degil cunku binlerce kisiden bu parayi aliyolar, cogu kimsenin de sesi cikmiyor, toplu sekilde hareket edilmez ve bu sorun bir an once cozulmesse; toplumumuzda bir dolu tepkili ve bankalara sinirli insan cikacak.

    selim dogan, 20 Şub 2007 11:40 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  6. 06

    Ben de axess e aynı işlemi denedim;ALDIKLARI bu ücret yasal düzenlemelere göre alınıyormuş;kabul etmediler;ben de bugün kartı iptal ettirdim,bakalım arayacaklar mı?

    bilal, 20 Şub 2007 12:13 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  7. 07

    merhaba arkadaşlar.benimde kartlardan ağzım yandı.
    özellikle garanti bankasından.
    ben yazayım arkadaşlar sizde hak vereceksiniz.
    1.kredi kartı ekstresini mail yolu ile alıyorum.nedeni ise teknolojiden faydalanmak filan değil.postaya takıldımı gelmek bilmiyordu.mail ile almaya başladımda ne oldu sanki.kaçtı pc virüs yakalıyor.
    2.kartımla işlem yapmadığım halde karttan bir şeylerin alındığını fark ettim.bu konuyu bildirdim ama benimle iletişime geçeceklermiş.
    3.yıllık kullanım bedeli ile ile ilgili 30 ytl azmı ya.ben bu 30 ytl bu bankaya vereceğime toprağa gömmmeyi tercih ederim.ben hakkımı aramaya dün başladım.ve bana 2 gün sonra araya bilirseniz bu konu ile ilgili mutlaka cevap verileceği söyledni.size bunları yazmadan öncede haklı müşteri hattına mail attım.yarın ben aradığımda karşıma çıkacak olan müşteri temsilcisinin vay haline :)

    ml.kurt, 20 Şub 2007 22:51 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  8. 08

    dün gece YKB hesaplarıma bakınırken 25 TL kredi kartı aidatının geri ödendiğini gördüm.
    bonus için garanti sie 30 TL kesiyor ayrıca bunu geri ödemeyeceklerine dair iki defa mektup gönderdiler.
    tecrübeler şunu gösteriyor ki mail yoluyla çözüm bulmaya çalışmak süreci uzatmaktan başka bir işe yaramıyor. bu yüzden eğer bankanızdan bir talebiniz var ise tavsiyem bunu fax yoluyla ıslak imzalı ve yazılı olarak yapmanızdır.

    ELOY, 21 Şub 2007 11:32 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  9. 09

    Her hizmetin bir karşılı olmalı
    alışverişlerinizde Puanların hesabını yapmayı bilirsiniz İndirim olsa kaçırmazsınız bunun karşılığı olan bedeli ödemeyi neden çok grüyorsunuz
    bir kredi kartı işleminin maliyetini hesaplamaya ne matematiğiniz nede mantığınız yeter
    daha iyi hizmet sunulabilmesi için bazı bedellere katlanmanız gerekiyor Rakı masasında bir öğünde 300 ytl brakırken hiç rahatsız olmuyorsunuz dimi :)

    zafer, 22 Şub 2007 18:32 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  10. 10

    zafer,
    rakı masasından sonra garsona bahşiş vermek zorla değil tercih meselesi. ayrıca ota boka herşeye para kesiyor zaten bankalar. eğer hediye puan vs verirken alış veriş yaptığın yerden bir kesinti olmuyor sanıyorsan benim maliyet hesabımın zayıflığını senin işlerin yürüşünü kavraman içinde söyleyebilirim.
    her hizmetin bedeli olmalı, katılıyorum ama bu yolla değil. bir kısım insandan al, bir kısmından alma, bir kısmına geri ödeme yap. nerde adalet?

    ELOY, 22 Şub 2007 20:42 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  11. 11

    ykb’den bir yazı geldi. diyor ki; paramı geri iade etmişler ancak önümüzdeki 90 gün içinde 1350 tl’lik harcama yapmazsam parayı yeniden keseceklermiş. bu ne perhiz bu ne lahana tursusu.

    ELOY, 28 Şub 2007 13:54 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  12. 12

    Kredi kartları için kesilen üyelik bedelinin ne için kullanıldığını bildikten sonra bence bu aidatın ödenmesi çok mantıklı. Örneğin ben YKB’nin Platinum kartını kullanıyorum. Üyelik için yıllık 55 YTL. ücret alıyorlar. Fakat ben bu ücreti seve seve ödüyorum. Çünkü kartım limiti kadar sigortalı. Bu bir üyelik ücreti değil, sigorta ücreti bence. Bunun yanısıra da birçok ek özellik var ki gerçekten bu ücrete değer. Eğer bu bedel “hiç birşey” için alınıyorsa problem orada başlıyor.

    Not: Bu bir YKB ya dabanka savunması değildir :)

    morphé, 28 Şub 2007 17:59 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  13. 13

    burada bahsedilen kartların hemen hemen hepsine sahibim ve hiçbirine de ödemedim. Ve hiç br şekilde ödemeyeceğim. Bana verdikleri kampanya puanları banka tarafından değil alışveriş yaptığım tüccardan kesiliyor.
    Yılda 25 milyona artık o hizmetleri veren ve her türlü şekilde seni en az YKB gibi tatmin edecek kartlar da var bence onlara geç.
    Eğer sen bunu bilerek kabul ediyorsan problem yoktur. Ama burada konu isteyerek alınması değil haksızlık yapılması ve kredi kartları kanuna aykırı hareket edilmesi.
    Kanun değişsin ödeyelim. Nasıl olsa iptaller artacağından yakında banka lobisi devreye girer. Geçen sene hiç bir şey demiyorlardı. Şimdi sanal sözleşmeler ile insanlara bak imzaladığın sözleşmede yazıyor diyorlar.
    peki ben sorayım o zaman benim sözleşmelerim nerde ve hangi bankaya kredi kartı için başvuru yapmışım. Adıma tahsis edilip cicili bicili pazarlamacılar ile gönderilenler de ayrıca.
    Bu uygulama haksız bir uygulamadır ve herşeyin bir bedeli var ile açıklanamaz.Ama rakı sofrası olayı tartışılabilir o ayrı :)

    huramiral, 02 Mar 2007 16:17 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  14. 14

    arkadaşlar lütfen şapkanızı önünüze koyup düşünün 2 dakika. herşeyden önce bankaların “yasal” olarak nitelendirdikleri bu aidatların hiçbir hukuki dayanağı yok. ayrıca sözleşmede böyle bir hükmün altına imza atmış olduğunuz varsayılsa bile zaten bunun dürüstlük kuralına aykırı olduğu çok açık. zira hakem heyeti kararında da belirtildiği üzere “Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez.”
    bankalar, biz kredi kartlarını hatta normal banka kartlarını kullanıyoruz diye bile bir sürü para kazanıyorlar. zaten normal olan, kaliteli ve iyi hizmet vermek. platinium kart kullanırken de, classic kart kullanırken de bu böyledir. verilmesi gereken hizmet normal olarak verilirken bunun sanki çok önemli birşey gibi gösterilmesini anlamak olanaksız! ayrıca bankaların hesabınızdaki parayı garanti altına alma yükümlülüğü, onların size karşı sorumluluğundan kaynaklanıyor. sundukları cazip imkanlar da yastık altındaki paraların bulundukları yerden çıkıp piyasalara akışını sağlamak. lütfen, şunu unutmayalım, bu aidatların hiçbir hukuki dayanağı yok. tehdit yöntemi yerine resmi dilekçeklerle işlerimizi halletmeye çalışalım, o da olmadı, tüketici hakem heyetleri var her kaymakamlıkta. onlara başvuralım, oralarda genelde tüketici lehine karar çıkıyor. hesap bildirim cetveline itiraz ettiğinizi ve sözkonusu aidatın diğer hesap kesiminize kadar hesabınıza iadesini talep eder bir dilekçe yazıp bankaya iletin, bir nüshasını da muhafaza edin. herhangi bir gerdönüş olmazsa tüketici mahkemeleri bu ihtilafları çözmek için kurulmuştur. herşeye rağmen hukukun varlığını gözardı etmeyelim.

    zeynep, 29 Mar 2007 11:09 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  15. 15

    Ancak kesinlikle kart aidatı ödenmeyecek diye yasal bir tutanak varmı

    M.Ali Avcı, 02 May 2007 19:21 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  16. 16

    Yasal tutanaktan kastınız bu hususun yasal bir dayanağı olup olmadığıdır herhalde. Kanunlarda bu hususta “kart aidatları” başlıklı özel bir düzenleme olmamakla birlikte 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’nun 24. maddesinin 4. fıkrasının “Kart hamilinin yaptığı işlemler nedeniyle, sözleşmede yer almayan faiz, komisyon veya masraf gibi adlar altında hiçbir şekil ve surette ödeme talep edilemez ve kart hamilinin hesabından kesinti yapılamaz. Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez.” hükmü bu hususa dayanak olacaktır. Zaten imzalanan kredi kartı sözleşmelerinde kart ücretinin alınacağına dair konulan hüküm de bu kapsamda değerlendirilir. Ayrıca 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Yasanın 6. maddesi gereğince butür sözleşmeler önceden hazırlanmış standart sözleşmeler olduğu için ve tüketici ile sözleşme şartları konusunda herhangi bir müzakere yapılmadığı için, kart ücretlerine ilişkin sözleşme hükümleri, siz altına imza atsanız bile, Banka lehine ve karşı tarafın haklarını zedeleyici nitelikte olduğundan,haksız bir işlemdir. Bu konuda verilmiş yargı kararları da mevcuttur. Bankadan talep ettiğinizde bu ücret size iade edilmiyorsa, Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne başvurabilirsiniz. Bununla ilgili bilgiyi aşağıdaki linkten alabilirsiniz:
    http://www.istanbul.gov.tr/Def.....&id=51

    zeynep, 03 May 2007 15:29 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  17. 17

    kredi kartı aidat formu istiyorum

    şeref parıldar, 12 May 2007 11:00 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  18. 18

    Ben zaten Avcılar Kaymakamlıgında ilgili birime müracaat ettim.Ve oradan gerekli bilgiyi aldım. Ancak Kaymakamlıktan bana bankadan aidatı iade edemeyiz diye bir yazı istediler, banka ise bana öyle bir yazı veremeyiz ancak talebimiz ekstremizde belirtilmektedir. Bununüzerinden işlem yapındiyorlar şimdi ise onunpeşindeyim

    M.Ali Avcı, 13 May 2007 22:21 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  19. 19

    ben de akbanktan yıllık aidat olan 30 ytl olan ücretin iadesini istedim,ama kabul etmediler,antalya da çıkan kararı söledim o karar etkinleşmedi falan dediler bizlerde hepimiz bulunduğumuz illerden tüketici hakları birimlerine müracaat edelim ,toplu bir hareket olmuş olur,bide bu emsal kararı yazılı şekilde nerden bulabilriz….

    toplu bir başvuruda bulunalım arkadaşlar…..

    Hasan Burak EROĞLU, 30 May 2007 20:22 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  20. 20

    akbank kredi kartımından kesilen kullanım bedelinin geri iadesi için müracaat ettim 40 ytllik bu kesintinin yasal olduğunu söylediler. bende kartımı iptal ettirdim.kart iptalleri artınca bence bu kesintiyi geri iade edeceklerdir

    nilufer yıldız, 31 May 2007 09:34 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  21. 21

    neden kimse hukuki yollara başvurmak istemiyor ki? kaymakamlıklarda tüketici haklarına ilişkin komisyonlar var, harç ödemeden dava açabilirsiniz. banka çalışanları hukuk bilseler zaten bu işleme karşı gelmezler, bilenler de zaten yapılacak birşey varsa bunu göz göre göre çiğnemezler.
    ayrıca kartların iade edilmesi bankaları önlem almaya teşvik etmez bence, onlar zaten hukuki dayanağı olmaksızın birçok işlemi parayla yapıyorlar, havale, eft vs..

    daha önce gerekli bilgiyi nereden alacağınızı yazdım, buraya yazılanları neden okumuyorsunuz?

    zeynep, 04 Haz 2007 13:06 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  22. 22

    peki bu aidat bedelini önce ödemek mi gerekiyor, ödemeden halletmenin yolu varmıdır?

    Bülent Öztürk, 29 Haz 2007 08:41 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  23. 23

    Bülent,
    Ekstrede görmeden nerden bilebiliriz ki kesilip kesilmediğini. Kesilmeden önlemenin yolu yasadan geçer diye düşünüyorum. Ama bu seferde başka bir kulp takarlar, öyle alırlar bu parayı.

    ELOY, 29 Haz 2007 08:54 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  24. 24

    bunu kastetmemiştim, ekstremde görünüyor zaten ama ödeyip de geri almak yerine, hiç ödememek yolunu sormuştum. nihayet aradım müşteri hizmetlerini ve ancak iptal etmeniz gerekir dediler bunun için ve ben de radikal bir kararla iptal edin o zaman dedim. Ama başka yerlerde okuduklarımdan bu bedeli, beni geri arayıp iptal edeceklerini ve kartımı iptal ettirmemk için çaba gösterceklerini duydum. Bakalım bekleyeceğim artık, çok da sorun değil yani. Ben huzurluyum, bundan sonra arasalar da olur aramasalar da:) sonucunu sizlere de bildireceğim. ayrıca size bir arkadaşımın mail.ini de yolluyorum, oradan daha iyi bunun nasıl üstesinden gelineceği anlatılıyor. saygılarımla

    http://gomleksizoglu.com/?page_id=304

    Bülent Öztürk, 29 Haz 2007 10:23 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  25. 25

    Yuksek hakem heyetine muracaat edecegimi dedigim halde finansbank ilgilenmedi, kartımı iptal ettigim halde peşine düşmediler. Şu anda Y.H.Heyetine müracaat etmiş bulunmaktayım bakalım 1,5 ay sonra sonuclanacakmış, hakkımı sonuna kadar arayacagım. ANcak Y.H.Heyetinden sözleşme imzaladıysanız alamayabilirsınız dediler

    M.Ali Avcı, 30 Haz 2007 21:23 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  26. 26

    Ya bu hakem heyetleri de be kararlı ve bilgili olsunlar canim. Ne demek sozlesme imzaladıysanız alamayabilirsiniz. Onlar sözleşme imzalamadan mı kredi kartı verdiklerini sanıyorlar. Hepsi ayrı bir telden çalıyor. Onlar böyle olunca da bankalar meydanı boş bulup at koşturuyorlar. Şimdi benim başvurduğum hakem heyeti, sözleşmede tek taraflı menfaat sağlayacak bir madde olduğu için sözleşme kusurlu mal kapsamına girer ve ilgili maddesi geçersiz diye karar aldı. Ayrıca zaten bu sözleşme hazır bir sözleşme olduğu için ve ilgili maddeler için senin görüşün alınmadığı için o sözleşmeyi imzalamış olman o maddeleri kabul ettiğin anlamına gelmez. Sonuç o sözleşmede, banka istediği ücreti tüketiciye haber vermeden alabilir, bunun için de kimseye hesap vermez gibisinden birşey diyor. Neymiş efendim ama bunu iyiniyet çerçevesi içinde yapacakmış. Çok iyi niyetli olarak hesabınızdan 1.000 YTL çekebilir. Sözleşmede buna hakkı var. Olur mu böyle şey.

    Geçen gün bir hukuk sitesinde çok güzel bir örnek verilmiş. Diyelim ki siz kiracısınız ve kiranızı zamanında ödüyorsunuz. Ev de güzel ve size hiçbir sorun çıkartmadı. Bir yıl sonra ev sahibi geliyor ve kardeşim benim evim çok güzel sana hiç dert çıkartmadı, onun için bana 100 YTL fazladan “dert çıkartmama” parası vereceksin diyor. Bu olay aynen böyledir. Zaten kredi kartı üzerinden yapılan her işlemde banka belli bir miktar komisyon almaktadır. Ondan sonra çıkıp da kullanıyorsun ya parasını versene şeklinde bir para talep edemez bence.

    Hakem heyetine başvurun, oradan haklı görülürseniz banka sizi tüketici mahkemesine şikayet edecek, ona da gidin. Paranızı yasal faizi ile birlikte isteyin. Ben 17 temmuzda Tüketici mahkemesinde duruşmaya çıkıyorum. Sonucu sitemde yazacam. Burayı da yeniden bulabilirsem buraya da yazarım.

    http://gomleksizoglu.com

    gomleksizoglu, 07 Tem 2007 13:53 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  27. 27

    kartıma 25 YTL üyelik aidatı gelince itiraz edebilmek için önceden itiraz emsallerini netten inceledim mahkeme kararları ve ilgili tüketici haklarını koruyucu hükümleri de dilekçeme ekleyerek şahsen başvurarak müşteki hakkımı kullanacağım müspet ya da menfi bu tür durumlarda netice muhakkak anayasa mahkemesinin kesin bir ifadeyle yargıya varmasıdır askıda kalan birşeyler varki bankalardan farklı kararlar çıkmış yani aidat iade edilmiş ya da edilmemiş aslında kart hamilleri mutlaka durumun farkındalar maalesef kimse uğraşmak istemiyor

    banu, 23 Tem 2007 14:30 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  28. 28

    tüketici mahkemesine geçen hafta çıktım. Garanti bankasının avukatı stajer gibi duruyordu çünkü mahkemeden önce epey bir heyecanlıydı. Avukat savunmasını yazılı yaptı, ben de yazılı yapacaktım ama hakim sözlü olarak söyleyeceğin birşey var mı şeklide sorunca “hakem heyetinin vermiş olduğu kararın doğru olduğuna inanıyorum ve itirazın reddini istiyorum” dedim. Bu durumda hakim hakem heyetinin kararını, sözleşmelerimi ve varsa başka delilleri isteyerek mahkemeyi 15.11.2007 tarihine erteledi. Ocak ayında alınan para için 11. ayda duruşmaya çıkacam, eğer karar çıkarsa paramı 1 sene geç olarak alacam. Nerde adalet, nerde tüketici hakları… Valla bankalar bulmuşlar bir yöntem çatır çatır çekiyorlar paraları, nasılsa hakkını aramak uzun ve zahmetli bir iş. Zaten parası alınanların %90′ı sesini çıkartmıyor. eee halkın %46’sı halinden memnun olduğuna göre biz boşuna uğraşıyoruz.

    Bu uzanlar bankayı boşuna hortumlamışlar, hesap işletim ücreti diye hesaplardaki tüm paraları çekselerdi kimse yakalarına yapışmazdı. Bi de utanmadan sözleşmede banka istediği kadar para çekmekte serbesttir demişler. Ayrıca hesap işletim ücreti için eğer hesabında para yoksa bi zahmet bankaya gidip hesap işletim ücretini yatırman gerekiyormuş. Oldu gözlerim doldu :)

    gomleksizoglu, 24 Tem 2007 02:21 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  29. 29

    Bir de olayın farklı bir boyutu var. Eğer iyi müşterisiyseniz hiç almıyorlar ya da az alıyorlar. 25 YTL alınanı da gördüm, 30 YTL’de.

    ELOY, 24 Tem 2007 08:32 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  30. 30

    ben garantiyi, aidatı ödemek istemiyorum niyetiyle aradım ama telefonun ucundaki kız zaten gelen telefonlardan bıkmış vaziyette, ezberlenmiş bir metinle ve hiç de uzatmadan: “Aidatı ödemek zorundasınız yada kartı iptal ettirmelisiniz” demesiyle ben de o zaman iptal ettirmek istiyorum dedim. Sonra bana sözlü ifadeyle bunu tekrar onaylattı ve telefon kapandı. Ertesi gün ise evden aramışlar artık ne maksatla aradılarsa bilemiyorum ama ben evde yoktum ve dolayısıyla bunu asla bilemeyeceğim. Bankaya gidip kontrol ettirdiğimde ise çalışan arkadaş bana 30. ytl aidatınız iptal edilmiş dedi bende faturamı 30 ytl eksik olarak yatırdım.Şimdi sonraki faturayı bekliyorum. Ama kartım iptal oldu. Sevgili arkadaşım H. Gömleksizoğlu’na ise başarılar diliyorum bu mücadelesinde ve haberlerini bekliyorum

    Bülent Öztürk, 24 Tem 2007 10:04 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  31. 31

    Finansbanktan ban da kart aidatı geldi 30 ytl. Ben de arayıp kartımı iptal attirmek istiyorum dedim.Neden böyle bir istemde bulunduğumu sordukalar telefonda ben de kart aidatı dedim.Karşıdaki bayanda bunun son çıkan yasalarla yasal olduğunu ve de sözleşmemde bu maddenin var olduğunu söylediler. Ardından ben ısrarcı oluncada biz sizleri sonra arayacağız dediler.Aradılar ve de resmen pazarlık eder gibi bunu bonus puanlarla karşılanabileceğini söylediler ben kabul etmedim.Telefon kapandı ertesi vakit aradığım dada kart ücrtinin yarısını talep ettiler ben yine kabul etmedim iptalini istedim.Benden onay aldılar iptal ettiridim. Zaten 2 kartım var vakıfbank bundan sonra onu kullanacağım.Ben de kişisel tepkimi ortaya koydum güle güle ullansınlar kartlarını gitsinlar başka sağılacak inek bulsunlar.Ben zorla onların kartını kullanmak zorunda değilim.Bu tercih meselesidir ben onların verdiği hizmeti beğenmedim.Extrelerle beraber onlarca reklam geliyor ondan bile para kazanıyordur bu bankalar

    Deniz, 31 Tem 2007 18:35 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  32. 32

    Temmuz 2006 da kardeşim vefat etti. Ölüm belgesini de yanıma alarak kartı kapatmak için Finansbank Fatih şubesine gittim.Biliyormusunuz ki ölmüş adamın asla kullanamayacağı kredi kartının kullanım aidatını benden aldılar. Kartı öyle iptal ettiler. Nasıl utanmazlık ama……..

    oya yetgin, 01 Ağu 2007 21:45 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  33. 33

    Axess kartımı 2 yıldır hayli yüklü bir şekilde kullanıyorum.1 hafta önce 30 ytl aidat istediler,telefon açtım iptalini istiyorum dedim,iptal etmediler.Bunun üzerine akbankatki ikitane mevduat hesabımı ve axess kredi kartımı kapattırdım.ama yinede 30 ytl aidatı ödemekten kurtulamıcam,neymiş geçen yılın aidatıymış.görüyorumki benim gibi yapanlar yavaş yavaş artıyor,kaybedicek olan onlar…
    Not:Hsbc kredi kartımdan nezaman aidat isteseler itiraz ediyorum ve parayı geri yatırıyorlar…Hsbc bankası garanti,YKB ve Akbanktan çokdaha iyi bir banka ve müşterisiyle ilgileniyor… Aidattan şikayeti olan varsa HSBC den kart çıkarmalarını tavsiye ederim,ödüyosunuz ama ertesi ay iade ediyolar….Hiç yoktan iyidir…

    Mehmet GENÇ, 09 Ağu 2007 13:36 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  34. 34

    Benim ve 2 arkadaşımın Akbank hesaplarından da 25′er YTL “1. Yarı Yıllık İşlem Ücreti” adı altında para kesilmişti. Bu arkadaşlardan biriyle beraber Tüketici Hakem Heyeti’ne gittik, durumu izah ettik, adam ne dese beğenirsiniz “O kesintiler yasal!” x tarihli y no’lu bilmemne kanununun bilmemkaçıncı maddesine göre artık yasal olmuşmuş.. “Yasal olmasa ben gider çekerim, benim de kartlarım var sonuçta!” dedi bide. Teşekkür ettik(!) çıktık, bankaya doğru yola koyulduk. Direkt 2. kata çıkıp Müşteri İlişkileri’ne yöneldim, boştaki bir çalışana kartlarımızdan 1. Yarı Yıllık İşlem Ücreti adı altında 25 YTL para kesildiğini ve iadesini talep ettiğimizi söyledim. Şahıs gayet rahat ve cool bir şekilde iade edemeyeceklerini belirtti. “Genel merkezinize ihtarname mi çekiym?!” diye sordum, aynı cool’lukta “Ne istiyorsanız onu yapın, bizim burtdan yapabileceğimiz birşey yok.” cevabını aldım. Sinirle oradan uzaklaşırken arkadaşım “bir de giriş katındaki veznelerdekilerle olayı konuşalım” dedi, kabul ettim. Ama aldığımız cevap yine olumsuzdu. O kadar işlem yapıyorlarmış, biz bu parayı vermek zorundaymışız! “Biz üniversite öğrencisiyiz, bu kadar kompleks ne işlem yapıyorsunuz ki?! Sadece para yatırılıyor, ben de çekiyorum! Sizin yaptığınız sadece ekrandaki ilgili yerlere para miktarlarını girmek.” dedim. Üstüne bir de babasının bankasıymış gibi “Ama bak ne güzel, aileleriniz ordan size para yatırıyor, siz de burdan gelip çekiyorsunuz” gibi salakça bir cümle kurdu (PTT’den aynı işlem ücretsiz olarak yapılabiliyor diye biliyorum). Biz de; “Ama siz de bize yatırılan o paraları işletiyorsunuz, onların üzerinden para kazanıyorsunuz” dedik. Adamın bu sefer verdiği cevap daha saçmaydı; “Size her ay ne kadar yatırılıyor ki?! 500 YTL-1000 YTL.. O kadar para üzerinden mi kar edicez?!”(böyle kıt beyinliyi işe alan işverene saygılarımı sunuyorum burdan) “Olayı bireysel olarak düşünmeyin! Dediğiniz durumda 500.000 öğrenci olduğunu düşünürseniz(biraz abarttım sanırım o sinirle:) 500.000 x 500 = 250.000.000 YTL eder. Bu kişilerin hepsi hesaplarını kapatırsa o zaman görürsünüz siz ne olacağını” dedim, tabiri caizse ‘g.t oldu’! Öyle çıktık bankadan.. Akabinde Akbank Genel merkezine yazılı ihtarname çekecektik ama formatı konusunda pek bir fikrimiz olmadığı için bir süre erteledik. O gün bu gündür de Akbank’a para yatırtmıyorum zaten bizimkilere :) Ama hesap da ağzını açmış bekliyor, en ufak bir para yattığı an otomatik olarak çekecek, orası da ayrı konu…

    Başka bir vaka; Aldığım notebook dolayısıyla Ankara Adliyesi’nde Tüketici Mahkemesi salonunun önünde davamı bekliyordum. Akbank’ın avukatı vardı-kartlarından kesilen hesap işlem ücretlerini geri alanlara karşı dava açmışlar. Kimse yoğurdum ekşi demez tabii ki ama alınan bu ücretlerin yasal olup olmadığını, bazı vatandaşların paralarını geri aldıklarını ama bizim başımıza gelenlerin sonucunda paramızı alıp alamayacağımızı sordum; tabii ki “Alınan ücretler yasal.” cevabını aldım. Cevabın ilginç kısmı şuydu: “Biz de zaten parasını alan o kişilere karşı tekrar para iadesi istemiyle dava açıyoruz” :-| Dava açma ücreti zaten 10 YTL falan tutuyor (diğer mahkemelerde bi fark olur mu bilemiyorum ama benim davamda-Tüketici Mahkemesi’nde öyleydi), arada harcadığın zaman-uğraştığın iş de cabası. Alacağın net 20 YTL falan oluyor ama adamlar işi inada bindirmiş olacak ki üşenmemişler parasını alanlara da dava açıyorlar böyle! Gerçi yukarda yaptığım hesap gibi, o 30 YTL’leri kişi sayısıyla çarparsak ortaya daha büyük meblağlar çıkacağı da aşikar..
    Diyeceğim o ki, Türkiye hukuk devleti falan ama yasalarda-hukuki düzenlemelerde falan o kadar ince ama büyük açıklar var ki olan yine vatandaşa oluyor. Bankalar da üzerimizden yeterince, hatta fazlasıyla para kazandıkları yetmiyormuş gibi bir de hesap işlem ücreti gibi isimler altında ekstradan para keserek iliğimizi emmeye çalışıyorlar(Ne koparırsak kardır! mentalitesi). İyice koyunlaşmış olan vatandaşlarımız da sesini çıkarmadan, sorgu sual sormadan, başını öne eğerek bu parayı ödüyor.
    Kurtuluş Savaşı’nda dünyayı dize getirebilecek kadar çetin bir millet nasıl bu hale geldi gerçekten merak ediyorum!… Ayrıca bu bankalara karşı hesap kapatma oluşumu mu başlatsak n’apsak? İnternette falan böyle bir hareket varsa hemen katılırım, çevremdekileri de katarım valla! Yoksa da bu işlerden anlayan birileri bişeyler yapsın katılalım.. Görsünler bakalım Midyat’a pirince giderken evdeki bulgurdan olmak nasıl oluyormuş…
    Daha parlak fikirleri olan birileri varsa da lütfen paylaşsın.
    Saygılar, sevgiler.. Esen kalın. ;)

    Emre Güney, 13 Ağu 2007 13:09 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  35. 35

    Arkadaşlar Şu anda çanakkale çan İlçesinde ikamet etmekteyim.Akbank tarafından axses kartıma yıllık aidat bedeli ekstremde 30 tty olarak tahakkuk edilerek mahsup edildi.Bunun haksız olduğu için Çan Kaymakamlığı Tüketici Haklarına müracaat ettim.Sözleşme puntosu 12 punto ve koyu olmadığı gerekçesi ile haklı bulunarak kesilen miktarın faizi ile birlikte iadesi yönünde karar verildi.Ancak Çan Akbank Şubesi Avukatı tarafından hakkımda Çan Asliye Hukku Mahkemesine dava açıldı Çan Tüketici haklarının verdiği kararın iptali ve vekalet ücretinin tarafığna ödenmesi için Mahkeme Banka lehinde karar verirse şimdi 30 YTL için 300 YTL vekalet ücretide ödeyeceğiz gibime geliyor işte Türkiyenin Hukuk devleti olduğu buradan belli Tüketici hakları lehte karar veriyor mahkemeler aleyhke karar veriyor gel burodan yak Türkiyede hak aramak çok zor arkadaşlar yasalar zenginden yana bunu bilmiyormusunuz kimsenin kart kullanmamasını tavsiye derim.Hoşçakalın

    ŞEREF CAN, 29 Ağu 2007 15:18 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  36. 36

    Merhaba
    Ben de Finansbank kredi kartımı 30 ytl isteniyor diye iptal ettirdim. Ancak halen denvam etmekte olan taksitlerim her ay ödenmekte ancak kartı kullanmamaktayım.
    Avcılar Kaymakamlıgı hakem heyeti lehime karar verip 30 ytl yi bankadan istemesine ragmen halen ödenmedi.
    Bir de banka utanmadan kart iptal edildigi halde halen kullanmakta oldugum yalanını uydrmak kaydıyla yazı yazmış.
    15 gun içinde beni de mahkemeye verebilirler

    M.Ali Avcı, 29 Ağu 2007 21:28 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  37. 37

    Yine Kart Aidatı, Yine İptal…

    Evet yine geldi aidat. Tarafımdan talep edilmeyen, iade edilmesine rağmen tekrar geri gönderilen, en sonunda bir çekmeceye atılmış bir kart için. Hemen bankayı aradım tabii. Hiçbir şekilde polemiğe girmeyerek, bankalarına ait kartlarımı…

    Neşeli Gençler, 30 Ağu 2007 23:24 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  38. 38

    Axess kazandırdığı tüm puanların çok daha fazlasını 40 YTL’cik (aman da amanın ne kadar cüzzi!) bir üyelik aidatı ile bir çırpıda sildi.

    Meşhur standart dilekçeden bir adet kopyayı genel müdürlükleri dikkatine geçtim ve hemen kendi Blog’umda da bu konuyla ilgili bir-iki “post” atıverdim. (Hatta bir dilekçe örneği de…)

    İtirazımın akıbetinin ne olacağını bilmiyorum, AkbanK’da çalışan kuzenim pek şansım olmadığını söylüyor. Akbank web sitesinin bir köşesinde bu aidatların yasal olduğunu ileri sürmüş, ancak aynı sayfadan ulaşılabilen ikinci bir sekmeden itirazların nasıl iletilebileceğini de (faksla :) çıtlatmadan edememiş.

    Geri ödemezlerse bu konuda yazı yazmaya ve haberi yaymaya devam edeceğim. Beni izlemeye devam edin :P

    GO, 16 Eki 2007 11:02 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  39. 39

    Boşuna blöflerle filan uğraşmayın …Aidatı ödeyin.Sonra alın kalemi kağıdı elinize… Bankanızdan bu ücreti iptal etmelerini şayet iptal edemiyorlarsa bunu size yazılı olarak vermelerini (ama yazılı olarak) isteyin.Dilekçeye birde aldıkları ücretin vergi usul kanunu gereğince olması gereken ”faturasını” istediğinizi ekleyin..Bu dilekçeyi bankanıza ısrarla faxslayın.
    Yapı Kredi .. 6.faxsta
    Akbank ……7 Faksta
    Garanti…..8 Fakxsta
    HSCB (En inatcı bu çıktı) 17 Faksta itirazsız paramı geri verdi……

    cem selim, 28 Kas 2007 22:04 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  40. 40

    Valla ne yalan söyleyeyim.Buradaki yorumları okuyunca kartlarımla ilgili herhangi bir şikayet filan yazamam artık nedenmi,mahkeme falan filan derken hayli zaman kaybı,sinir stres nebiçim yasa,nebiçim adalet anlayamadım vesselam.Garantiden 2 kartım var ikisinede 30 ar ytl ilave etmişler.Hakkını arasan bi güna aramasan bi güna,velhasıl iki ucu ..oklu değnek…!

    mehmet emre, 11 Ara 2007 13:41 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  41. 41

    bakın bizim bu insanlarımız varya sanki çok zenginler miş gibi yıllardır ödedikleri kart aidatlarını niye benden alıyosunuz demiyorlar…ya az buzparada degil yani an az 30 ytl!!!bakın buradan hepinize sesleniyorum ödemeyin bu parayı gidin gerekli yerlere müraacat edin…eger bu yazıyı okuduktan sonrada öderseniz kusura bakmayında siz biraz ENAYİ’siniz…

    serdar, 19 Ara 2007 16:17 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  42. 42

    Axcess kartımada 30 ytl aidat ücreti istediler aradım olmadı mail attım olmadı sms ile red cevabu verdiler mail ile red cevabı verdiler bendee en son olarak yasal maddeler le acıklama yaparaktan akbank genel müdürlülügüne tekit yazdım eger aidatı iptal etmezseniz dava açacagım dedim bakalım ne olacak eger olumlu bi cevap gelirse sizede anlatırım mücadeleye devam :)Hesap Bildirim Cetveli ile kesilen yıllık üyelik ücreti, 4822 sayılı yasa ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Yasanın 6. maddesinde düzenlenen ” Sözleşmelerdeki Haksız Şartlar”hükmü ve ilgili yasal düzenlemelere aykırıdır.

    freshmaker, 08 Oca 2008 13:22 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  43. 43

    fİNANSBANK’TAN ARAYAN BİR BAYAN TARAFINDAN ŞAHSIMA KART GÖNDERİLDİ. GEÇEN SENE 50 ytl’LİK ALIŞ VERİŞ YAPTIM. 30.1.2008 TARİHİNDE ÖDEMEK ÜZERE TARAFIMA YILLIK AİDAT ÜCRETİ 35 YTL ÖDEMEM İSTENDİ. BANKAYA MAİL GÖNDERDİM VE BU PARAYI ASLA ÖDEMEYECEĞİMİ BİLDİRDİM. ANCAK, 444 0 900 NUMARALI TELEFONU ARA DİYE CEVAP GELDİ. ARADIM. 2,5,2′Yİ ARAYIN KARTINIZI İPTAL EDEBİLİRSİNİZ DEDİLER.ARADIM, AİDATI ÖDEYECEKSİNİZ. 50 YTL.LİK ALIŞVERİŞ YAPTIN DEDİLER. SONRA, YAKIN BANKAYA GİT, KARTI ANCAK ÖYLE İPTAL EDEBİLİRSİN DEDİLER. GÖRÜYORSUNUZ NASIL DÖNME DOLAP GİBİ YÖNLENDİRİLDİĞİMİZİ. BU BANKAYI KINIYORUM.

    vehbi bayraktar, 31 Oca 2008 10:11 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  44. 44

    ziraat, vakıf va halkbankası gibi devlet bankaları ve asyabank gibi özel bankalar kart kullanım ücreti almamakta. ayrıca 8 yıldır sadece işbankasının kredi kartını kullanmaktayım bu zamana kadar böyle bir ücret almadılar. sadece 2 adet otomatik ödeme hesabı verdim işbankasına…

    banka çalışanı değilim. hiçbir bankanın da avukatı değilim. kendimizi soydurmayalım.

    http://www.tudef.org.tr/index......er_formlar

    burada ilgili formlar var nereye ne göndericeniz açıkca belirtilmiş.

    http://www.tudef.org.tr/index.php?aid=87

    burdada emsal kararlar var.

    ata, 07 Mar 2008 02:12 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  45. 45

    banada finans banktan ek kartla birlikte 67,50 ytl aidat geldi bu ne lahana bu ne turşu kiminden 35 kiminden 45 asılkart bedeli 45 ytl ek kart bedeli 22.50 ytl tutarsız kibar hırsız ların eline düştük allah sonumuzu hayır etsin üstelik ben %2 zam almış bir emekliyim yılda bana hükümet %2 zammı bile istemeyerek verirken yabancıların eline geçmiş bankalar 70 ytl aidat talebediyor kartımın iptalini talep edincede bana sizçok iyi ve sorunsuz müşterimizsiniz sizin namınıza 25 ytl biz yatıralım üstünüde para puandan çekelim kartınızı iptal ettirmeyin gibi ahlaksız bir teklifte bulundular sinirlerim daha çok hat safhaya çıktı bana bu ülkede bir banka sadaka dileniyormuşum muamelesi yaparak onurumla oynayamaz derhal kartımın iptalini talep ettim bin dereden binsu getirerek nihayet kartım iptal oldu şimdide hala finansbank sms reklamları geliyor telefonuma onun iptali için bile uğraş veriyorum ayrıca tahakkuk eden aidat için de hakem heyetine müracat ettim sonuna kadar uğraşma taraftarıyım sizlerinde uğraş vermesini dilerim .ayrıca çok önemli aslında biz değil bu yaptırımı hükümetin mali mercileri uğraşması gerekir bizim namımıza sebebi kıredikartı ile alış veriş demek kayıt altı demek kart iptalleri sonucu aksine kayıt dışını artıracak ama iş işten geçmiş olacak ben şahsen sadece alışverişte kullanıyor idim şimdi hiç kartım yok rahatım ama hükümet düşünmeli herkes şapkasını önüne koysun düşünsün.saygılarımla yılmamanız dileği ile .ayrıca yüksek bedel in nedenini sorduğumda kendi başlarına benim hiç bir talebim olmadan gönderdikleri gold kart oluşu imiş ne ala memlekette yaşıyoruz.

    yepo, 27 Mar 2008 02:52 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  46. 46

    banada finans banktan ek kartla birlikte 67,50 ytl aidat geldi bu ne lahana bu ne turşu kiminden 35 kiminden 45 asılkart bedeli 45 ytl ek kart bedeli 22.50 ytl tutarsız kibar hırsız ların eline düştük allah sonumuzu hayır etsin üstelik ben %2 zam almış bir emekliyim yılda bana hükümet %2 zammı bile istemeyerek verirken yabancıların eline geçmiş bankalar 70 ytl aidat talebediyor kartımın iptalini talep edincede bana sizçok iyi ve sorunsuz müşterimizsiniz sizin namınıza 25 ytl biz yatıralım üstünüde para puandan çekelim kartınızı iptal ettirmeyin gibi ahlaksız bir teklifte bulundular sinirlerim daha çok hat safhaya çıktı bana bu ülkede bir banka sadaka dileniyormuşum muamelesi yaparak onurumla oynayamaz derhal kartımın iptalini talep ettim bin dereden binsu getirerek nihayet kartım iptal oldu şimdide hala finansbank sms reklamları geliyor telefonuma onun iptali için bile uğraş veriyorum ayrıca tahakkuk eden aidat için de hakem heyetine müracat ettim sonuna kadar uğraşma taraftarıyım sizlerinde uğraş vermesini dilerim .ayrıc açok önemli aslında biz değil bu yaptırımı hükümetin mali mercileri uğraşması gerekir bizim namımıza sebebi kıredikartı ile alış veriş demek kayıt altı demek kart iptalleri sonucu asine kayıt dışını artıracak ama iş işten geçmiş olacak ben şahsen sadece alışverişte kullanıyor idim şimdi hiç kartım yok rahatım ama hükümet düşünmeli herkes şapkasını önüne koysun düşünsün.saygılarımla yılmamanız dileği ile .

    yepo, 27 Mar 2008 03:05 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  47. 47

    mrhlar bu uygulamalrın hepsi fasa fiso ben hiç birşey tutturamadım banka bildiğini yapıyor aidatın iptalini istedim iptl edilmzse ksrtıı iptsl ettireceğimi bildirdim bu uygulmnın yasalolduğu alınması gerektiğinini sölediler finansbank telefonda israrla iptalini istedim blöf falan hepsi hikaye dilekçe ile başvurdum olumsuz yanıt şubeden itiraz ettim yine aynı sonuç aidatı iptal edilmedi.bende şubeden işlem yaptım kartımın iptalini istiyorum bu aidat sebebiyle ikna çabalarına girmediler tabi finansbank kartımı iptal ettirdim sonunda ama iptal ettirirken sordum kullanılmış dönem ücreti alınırmıi ptalden sonra dedim yansıtılmaz dediler ama nisan ayında yansıtılan aidat kart iptalimde martta yansıtıldı 35 ytl tekrar şubeyle görüştüm dediklerini hatırlatım kabul etmiyorlar tabi dilekçeile itirazınızı iletirim başka yapabileceğim bişey yok dedi dilekçe ile aidatın iptalıni istedim yanıt gelmedi exteremde aidat görünmüyordu sevindim incelemedim exteryi borcumu yatırdım daha sonra farkettimki UYANIKLIĞA BAKINKİ EXTRYE YAZILMAYAN AİDAT MEĞERSE GİZLİ OLARAK VERİLMİŞ BORCUMU TOPLAYINCA ORTAYA ÇIKTI FİNASNBANKIN HİLESİ EXTREYE İNCELEYİNCE YOK AİDAT KESİNTİSİ BEN BİŞEY TUTTURMADIM BANKAYA KARŞI itiraz talepleri olumlu olan diğer bankalar ile bu banka arasındaki fark nedir ödemiyor bu banka AKLIMADA GELMİŞKEN İLGİNÇTİR ONUDA AKTARAYIM

    hulya, 29 May 2008 15:30 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  48. 48

    hikayem yarıda kaldı ilginç olan neydi biliyormusunuz hakkımı aramak için sivas tüketici derneğine başvurdum bu ödenen aidatların yasal olmadığını gereken işlemleri yapmalarını istedim aldığım cvp ne oldu biliyormusunuz kardeşim hiç bir sonuç alamazsınız bizde ödüyoruz bu aidatı iptal ettiremeyiz yasa hikaye hatta bu derneğe verilen dilekçesayısı binleri aşkın yatırıyorlar dilekçeyi. uygulama yok bekletiliyor vede hakkını arayan bir mağdurun bankaya boçlu çıkmış 35 ytl için kaç milyar borçlu çıktı yaptığı mahkeme masrafları vs mahkeme haksız buldu şikayetini dediler ne kadar doğru bilmiyorum ama burda sivas tüketici derneği el ense yattığı görevlerini ihmal ettikleri açık beyan ortada kendi hakkını aramayan bu yetkiler nasıl bizlere yardımcı olacaklar sorarım bu yetkililer nasıl olurda böle mağdur eder biz banka müştrilerini duyduklarımamı inanayım yoksa yaşadığım bu stres ve olumsuz cvplaramı velhasıl hiçbir yerden buaidatı iptal ettiremedim kuzukuzu ödedim ve kartı iptal ettirdim sorunum halloldu :)uğraştığıma değmedi siniri stresi kaldı bana işini gerçekten halleden varsa ne diyeyim

    hulya, 29 May 2008 15:47 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  49. 49

    MRB aynı sorunları bende yaşıyorum ve çok saçma buluyorum k.kart aidatı bankaların tuzakları hortumları bu ne saçmalıktır aynı taleplerde bende bulundum fakat bana talebinizi işleme aldık 3 iş günü içinde size cepten bilgi msjı gelicek dediler ama 3 iş günüde benim extranın son gününe geliyor ne olcak ozaman dedim ben bunu ödemem dedim eğer bu para benden alınıcaksa kapattırırım dedim bana siz extra tutarını ödeyin onay çıkarsa + hesabınıza geçer dediler… bende mecbur ödedim ama ne arayan oldu nede msj geldi ben aradım başvurumu hatırlamadılar bile bende 1000 tane banka var hepiniz birbirnizle yarışıyorsunuz sizin bankanızın kartını kullanalım diye ama kartı alınca kart aidatı alıyorsunuz ben sizin kartınızı kullanıyorum ama kazanan siz oluyorsunuz kullandığım paradan kat kat para faiz ödüyoruz hem size para kazandırıyoruz hemde para kazanmanız için kart parası istiyorsunuz nasıl iş bu dedim he bide şu var gerçi artık yasaya girdi ama bireyin haberi olmadan ağız uçuklatacak limitte habersiz o şahsa kart çıkartıp gönderiyorsunuz bu yasal oluyorda itiraz nasıl olmuyor (resmen enayi yerine koymaktır bu insanların paraya tamahları çok bizde bunu kullanalım )oh ne güzel dünya sömürge bir arkadaş sözleşme varsa iyiniyetli olarak kullanırlar demiş hakem heyeti soruyum size iyiniyetli olan kim…

    Esra, 04 Haz 2008 18:38 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  50. 50

    GARANTİ Bonus kart kulanmaktayım.yaklaşık 8 yıldır.Her sene kart yıllık aidatının iadesini istedimse de iade etmediler.Ayrıca kartımın ismini de otomatık olarak değiştirdiler(Bonus-Pireum gibi),her değiştirmede yıllık aidat ta yükseldi.Bu ay 50 YTL kestiler.Yazdım ayni masalı bana yazdılar.” tane de EK kartım var.Şimdi ilk fırsatta bir-iki ay içinde 3 ünüde iptal ettireceğim.Harcamalarımı ve taksitlerimi ayarlıyorum.Diğer bankalar Garanti gibi sorun çıkarmıyor.Örneğin Yapı Kredi için de ayni işlemleri yapmış olmamam rağmen derhal iade ettiler.Tabiki takdir sizlerin,ama ben kararlıyım.Sizlere de ayni uygulamayı tavsiye ederim.Zira bütün kartlar ayni avantajı sağlıyor.Sağlık ve mutluluk dileklerimle.

    Salih, 16 Tem 2008 13:57 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  51. 51

    bana da garantiden kredi kartı aidat ücreti geldi. aradım, bu yüzden kartımı kapattırmak istediğimi söyledim. kartım anında kapatıldı. 3-5 gün sonra (bu gün) geri aradılar ve aidat ücretini kaldırdıklarını ve kartı kullanabileceğimi söylediler..:)

    Engin, 17 Tem 2008 14:42 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  52. 52

    bu bankalar insanlardan çok haksız kazanç sağlıyor bence geçen bir eft yapmak istediğim gönderdiğim paranın yarısı kadar eft parası ödedim :)

    bebjo, 24 Tem 2008 11:54 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  53. 53

    kardeşim bizde böyle gerzekler olduğu sürece biz bu paraları ödemeye devam ederiz adam her hizmetin bedeli var diye kesilen paranın haklı oklduğunu savunuyo neymiş bu kartlarında bi maliyeti varmışbu kartı müşterisine veripte kullandırtan bankalar bu kartları bedavamı yaptırıyo böyle kalın kafalılar var çıkıp laf konuştuklarını zannediyo

    mehmet, 26 Tem 2008 00:45 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  54. 54

    ben iş bankasına müracat ettim 25 ytl.yi geri aldım. fakat şimdi garantiden 35 ytl geldi üç yola başvurdum. 1 tanesi haklı olduklarını söyleyen bir mail atmış ama yalan.bence itiraz edin bakın sonunda hakkıınızı alacaksınız. hakları yok emin olun bu arada bu konuda en sorumsuz ve en kötü banka GARANTİ bankası emin olabilirsiniz ben iptal ettiricem sizde ettirin. çünkü çok üçkağıtçılar…..

    ibrahim, 22 Ağu 2008 15:14 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git
  55. 55

    Ben de kredi kartı aidatlarından muzdaribim.İptal talebime karşılık bildik polemikleri içeren bir cevabi yazıyı postalamışlar adresime.Ayrıca vadesiz hesabımdan da 25 ytl “hesap işletim ücreti”!!!!(neyi işletmişlerse :)) adı altında ücret kesmişler.Velhasıl kredi kartı aidatı ile beraber 60 YTL yi benden tahsil etmiş durumdalar.Diğer arkadaşların da yorumlarını da okudum.Banka, harcamaları itibariyle kendisine çok kazandıran kıyak müşterilerinin taleplerini kırmıyor.iptal talebini kabul ediyor.Çünkü bu işin bir de işyeri ayağı var.Ne kadar çok alışveriş yaparsan üye işyerinden o kadar komisyon alıyorlar.ayrıca kredi kartı ciroları istenen miktarların altında kalan tacirlerden de düşük ciro adı altında aylık 40-50 ytl lere varan ücretler kesiyorlar.Velhasıl müşteri ve üye işyeri olarak İki başlı bir inek memesini çok iyi bir şekilde sağıyorlar.Ben bu durumda kartımı en kısa zamanda iptal ettireceğim.Osmanlı bankası bir reklamında eskiden şöyle diyormuş:Yoktur birbirimizden farkımız ama biz osmanlı bankasıyız.:) İşin doğrusu bütün bankalar aynı teraneyi okumakta yani birbirlerinden pek farkları yok.Lakin gelirlerin sınırlı ve peşin alışverişin çok zor olduğu bir ortamda kredi kartlarının borçları taksit imkanı ile öteleyebilme ve planlı bir şekilde ödeyebilme cazibesinden de vazgeçmenin zor olduğunu düşünüyorum.Bunu yaparken de maliyeti itibariyle en az maliyetli kredi kartını tercih etmek kanısındayım.Şu aralar vakıfbankı araştırıyorm.Şimdilik uygun gibi.Ayrıca BDDK’nında sanki bankalarla ittifak yapıyormuşcasına tüketiciyi böylesi sömürüye maruz bırakmasına da esefle karşılıyorum.saygılar,sevgilerr…

    Olcay, 31 Ağu 2008 15:05 tarihinde ~Alıntı
    Sayfanın en üst kısmına git

Yorum yapın

  •  
  •  
  •  

Yeni yorumlardan RSS ile haberdar olmak isteyenler için yorum beslemesi.


@

Yıllık 69,4$'a hosting





Search cisday.org

ss_blog_claim=7cd77c0dd9f837e1011e61c94868d2be ss_blog_claim=7cd77c0dd9f837e1011e61c94868d2be